Funkcionalne veštine

Veštine pisane poslovne komunikacije


Svi aspekti poslovanja koji kreiraju uspeh i reputaciju iznose se, dakle – komuniciraju, u pisanoj formi. Pisana komunikacija je otuda jedna od ključnih kompetencija zaposlenih koja doprinosi izgradnji dugoročnih partnerstava i realizaciji strateških ciljeva organizacije.

Trening Veštine poslovne pisane komunikacije ima za cilj unapređenje kompetencija u poslovnoj korespondenciji, pisanju poslovnih ponuda i izveštavanju.

Trening se realizuje kroz izlaganje, razmenu iskustava, diskusije, formu pitanja i odgovora, i u najvećem obimu kroz studije slučaja i praktičan rad kroz vežbe pisanja.

Vežbe su posvećene strukturi poruke, definisanju i izržavanju svrhe i cilja poruke, analizi recipijenata, analizi konteksta, konciznosti, gramatičkim i pravopisnim intervencijama u tekstu, ubedljivosti poruke, izboru forme dokumenta po tipu i kanalu komunikacije, kao i svim formama koje trening obrađuje – poslovnom pismu, memorandumu, dopisu, imejlu, izveštaju.

U priručniku za polaznike nalaze se obrasci za svaku pisanu formu, kao i preko trideset primera sadržaja imejla u specifičnim situacijama.

Teme:

      Lične veštine komunikacije
    • Komunikacija kao proces
    • Komunikacija kao kompetencija
    • Značaj komunikacije u poslovnom kontekstu
      Strategije pisanja: priprema i kreiranje teksta
    • Specifičnost i značaj pisane komunikacije
    • Planiranje: cilj, recipijent i kontekst
    • Struktura i način prikaza informacija
    • Dizajn i formatiranje dokumenta
    • Revizija teksta: konciznost i pravopis
      Poslovna prepiska
    • Osobenosti pisane komunikacije
    • Bonton u korespodenciji
    • Poslovno pismo
    • Struktura
    • Specifične forme: molba, podnesak, dopis
    • Imejl
      Poslovna ponuda
    • Osobenosti: poslovna ponuda izvedena iz poslovnog plana
    • Struktura
    • Priprema i kreiranje dokumenta
      Izveštavanje
    • Osobenosti i tipovi izveštaja
    • Struktura
    • Priprema i kreiranje dokumenta
    • Preporuke

Radna biografija predavača:

Marijana Jovanović diplomirani master komunikolog, uža oblast: Poslovne komunikacije.

Aktivna na poslovima koordinacije raznorodnih delatnosti u oblasti visokog obrazovanja i stručnog usavršavanja. Definiše i implementira nove modele i procese u poslovanju, razvija strategije unapređenja interne komunikacije, upravlja promenama, uspostavlja baze podataka. Izrazito posvećena praćenju rezultata i izveštavanju.

Autorka i nastavnica veština na predmetu Poslovne komunikacije na matičnom fakultetu. Angažovana kao konsultantkinja iz oblasti poslovnih komunikacija u organizacijama civilnog sektora posvećenim doživotnom učenju, i kao predavač na treninzima za trenere i lokalne lidere. Napredne veštine strateškog planiranja i osmišljavanja projekata. Konsultantkinja u startup projektima, inspirisana odvažnim idejama.

Kratke specifične forme komunikacije


Uspešna komunikacija predstavlja jednu od osnovnih veština i jedan je od vitalnih faktora uspeha u svakodnevnom poslovanju. Komunikacija je proces koji angažuje kako svesne, tako i nesvesne procese kod subjekata. Opseg pažnje, kongruentnost poruke i specifični izazovi konteksta predstavljaju samo neke od filtera koji definišu način na koji će poruka biti primljena. U svojoj suštini, svaka komunikacija ima za cilj da izazove neku vrstu reakcije ili promene. Ona treba da navede sagovornika da sasluša i primi poruku, da je ispravno razume, i najzad da sprovede neku aktivnost.

Veštine upućivanja izvinjenja, pohvale, kritike, savladavanja problema, motivacije ili predstavljanja svoje ideje u najkraćem roku doprinose izgradnji lične reputacije, postizanju ličnih ciljeva i često direktno utiču na produktivnost u timu.

Trening Kratke i specifične forme komunikacije posvećen je upravo strategijama postizanja željenog ishoda komunikacije u specifičnim okolnostima u dinamičnom kontekstu. Kroz interaktivne vežbe i studije slučaja, polaznici pripremaju pisanu i usmenu formu kratkih specifičnih poruka. Priručnik za polaznikeobuhvata prikaz osnovnih psiholoških tehnika i primere poruka u specifičnim okolnostima.

Ciljna grupa:

Trening je namenjen svima koji su u poslovnom okruženju upućeni na timski rad i komunikaciju. Posebno je koristan menadžerima i liderima čiji posao direktno zavisi od izgradnje podsticajnog radnog okruženja.

Cilj treninga:

Razvijanje kompetencija za komunikaciju u specifičnim okolnostima u poslovnom okruženju, poput konflikata, nagrađivanja, iniciranja aktivnosti i sl.

Teme:

      Uvod
    • Specifičnost i značaj komunikacije
    • Percepcija kao sudbina poruke
    • Dinamika grupe – sociometrijski pristup
      Elementi komunikacijskog procesa
    • Smisao nastaje u prijemu poruke
    • Prepreke za efikasnu komunikaciju
    • Neverbalni i paraverbalni elementi poruke
    • Povratna informacija
      Planiranje poruke
    • Cilj
    • Recipijent
    • Kontekst
      Komunikacija u konfliktu
    • Specifičnosti
    • Stilovi komunikacije u konfliktu
    • Strategija rešavanja konflikata
    • Sadržaj uspešne poruke
      Negativne poruke
    • Specifičnosti
    • Žalbe i pritužbe
    • Odbijanje
    • Konstruktiva kritika
    • Stil negativnih poruka
    • Sadržaj uspešne negativne poruke
      Pozitivne poruke
    • Specifičnosti
    • Pohvale i čestitke
    • Promocije
    • Motivacija
    • Stil pozitivnih poruka
    • Sadržaj uspešnih pozitivnih poruka
      Predstavljanje ideja i koncepata
    • Specifičnosti
    • Elevator pitch
    • Sadržaj kratke angažujuće poruke

Po završetku ovog treninga, polaznik će biti osposobljen da:

  • razume ulogu značaj komunikacije u poslovnom okruženju;
  • analizira primaoce poruke, kontekst i kanal komunikacije;
  • prilagodi poruku potrebama i percepciji recipijenata;
  • iskoristi komunikaciju u konfliktnim situacijama kao instrument za postizanje pozitivnog ishoda;
  • uputi efektne i afirmativno formulisane negativne poruke;
  • uputi pozitivne poruke sa konkretnim ishodom;
  • predstavi ideju ili koncept na efektan način u vrlo kratkom roku.

Radna biografija predavača:

Marijana Jovanović diplomirani master komunikolog, uža oblast: Poslovne komunikacije.

Aktivna na poslovima koordinacije raznorodnih delatnosti u oblasti visokog obrazovanja i stručnog usavršavanja. Definiše i implementira nove modele i procese u poslovanju, razvija strategije unapređenja interne komunikacije, upravlja promenama, uspostavlja baze podataka. Izrazito posvećena praćenju rezultata i izveštavanju.

Autorka i nastavnica veština na predmetu Poslovne komunikacije na matičnom fakultetu. Angažovana kao konsultantkinja iz oblasti poslovnih komunikacija u organizacijama civilnog sektora posvećenim doživotnom učenju, i kao predavač na treninzima za trenere i lokalne lidere. Napredne veštine strateškog planiranja i osmišljavanja projekata. Konsultantkinja u startup projektima, inspirisana odvažnim idejama.

Priprema i pisanje poslovnog izveštaja


Priprema i pisanje izveštaja visoko se vrednuje u funkcionalno zrelim organizacijama. U onim organizacijama koje nemaju uspostavljen model izveštavanja, poznavanje ove oblasti može dramatično povećati produktivnost i poslovne rezultate.

    Nakon okončanja treninga polaznici će moći da samostalno samostalno:
  • Analiziraju recipijente i prilagode im sadržaj izveštaja
  • Odrede nivoe važnosti prikupljenih podataka
  • Postave funkcionalnu strukturu izveštaja
  • Primene stil pisanja koji najbolje odgovara potrebama recipijenata
  • Primene grafičke prikaze podataka
  • Pripreme više načina za prezentaciju izveštaja

Teme:

      Uvod
    • Veza između planiranja i izveštavanja
    • Reprezentativnost poslovanja i izveštaj
    • Tipovi izveštaja
      Planiranje i priprema
    • Osnovni principi pisanja izveštaja
    • Analiza recipijenata
    • Utvrđivanje svrhe izveštaja
    • Izbor metoda
    • Određivanje nivoa važnosti podataka
      Pisanje
    • Struktura izveštaja
    • Analiza podataka
    • Dizajn dokumenta – formatiranje i hijerarhija
    • Vizuelni prikazi podataka
    • Razumljivost teksta
      Revizija
    • Lektura i korektura
    • Odbacivanje nepotrebnih delova teksta
      Prezentacija izveštaja
    • PowerPoint format izveštaja
    • Usmena prezentacija

Trening je koncipiran na principu „uradi sam“ vođenog učenja. Za polaznike je obezbeđen radni materijal koji obuhvata vežbanja, formulare, studije slučaja i primere dokumenata. Stečena znanja i veštine primenljiva su odmah u aktuelnom poslovnom okruženju.

Radna biografija predavača:

Marijana Jovanović diplomirani master komunikolog, uža oblast: Poslovne komunikacije.

Aktivna na poslovima koordinacije raznorodnih delatnosti u oblasti visokog obrazovanja i stručnog usavršavanja. Definiše i implementira nove modele i procese u poslovanju, razvija strategije unapređenja interne komunikacije, upravlja promenama, uspostavlja baze podataka. Izrazito posvećena praćenju rezultata i izveštavanju.

Autorka i nastavnica veština na predmetu Poslovne komunikacije na matičnom fakultetu. Angažovana kao konsultantkinja iz oblasti poslovnih komunikacija u organizacijama civilnog sektora posvećenim doživotnom učenju, i kao predavač na treninzima za trenere i lokalne lidere. Napredne veštine strateškog planiranja i osmišljavanja projekata. Konsultantkinja u startup projektima, inspirisana odvažnim idejama.