Interpersonalne veštine

Razvoj ličnih veština: Soft skils


U današnje vreme za uspeh u poslu nije dovoljno posedovati samo stručna znanja i veštine. Poslodavci od zaposlenih očekuju dodatne kompetencije, kao što su, na primer, transverzalne , tj. prenosive veštine. Prenosive veštine su veštine koje svaka individua poseduje i razvija kroz različita iskustva tokom svog života: u školi, na fakultetu, kod kuće, kroz socijalni život, kao i kroz svakodnevno iskustvo na radnom mestu. Ove veštine se nazivaju tako upravo zato što su primenljive na bilo koji posao. Tu spadaju lični kvaliteti i stavovi koji vam pomažu da dobro radite sa drugima i ostvarite pozitivan uticaj na organizaciju kojoj pripadate. Podgrupa u okviru transverzalnih veština su takozvane „meke” veštine.

Meke veštine su lični atributi koji poboljšavaju nečiju veštinu interakcije, biznis performanse i karijerne perspektive. Odnose se na sposobnost efikasnog komuniciranja sa kolegama i klijentima te ih zato još nazivaju i međuljudskim, odnosno interpersonalnim veštinama. Meke veštine su najznačajnije u poslovima koji sadrže odnos licem u lice, tj. direktan kontakt sa šefom, kolegama, klijentima... Dugoročno gledano, soft veštine mogu biti važnije od profesionalnih veština. Tokom kursa učesnici će imati priliku da unaprede svoje meke veštine neophodne za uspeh u svakom poslu. Metod rada je interaktivan. Uključuje prezentacije, diskusije, davanje povratnih informacija, objašnjenja i studije slučaja.

Teme:

  • Uspešna komunikacija
  • Rešavanje problema i donošenje odluka
  • Efikasno upravljanje vremenom (time management)
  • Samopouzdanje, samomotivacija, samoinicijativa
  • Ispravno mišljenje u službi uspeha, razvoj fleksibilnosti
  • Kako se izboriti sa stresom na poslu i izbeći sindrom sagorevanja (burnout)

Radna biografija predavača:

Tatjana Pantelić, diplomirani master psiholog i REBT psihoterapeut

Dve godine bila predavač na Fakultetu za medije i komunikacije. Poseduje višegodišnje iskustvo u dijagnostičkom i savetodavnom psihoterapijskom radu sa odraslima, adolescentima i decom. Završila četvorogodišnju obuku za REBT psihoterapeuta pri Institutu Albert Elis iz Njujorka.

Aktivno se bavi edukacijom i psihoterapijom u cilju ličnog rasta i razvoja, prevencije i unapređenja mentalnog zdravlja.

Voditelj radionica iz oblasti: sticanja i jačanja samopouzdanja, racionalnog mišljenja, emocija, komunikacije, razvoja ličnih veština – Soft skills, prevazilaženja odlaganja obaveza i zadataka (prokrastinacije), prevladavanja stresa i prevencije sindroma sagorevanja...

Poseduje dugogodišnje iskustvo u medijima. Autor, urednik i voditelj edukativne televizijske emisije : “Šta sad?”, koja se bavila psihosocijalnim temama i rešavanjem svakodnevnih problema, svakog petka, uživo, uz uključenja gledalaca (više od 200 emisija).

Javni nastup i sticanje prezentacijskih veština


Mnogi vrhunski profesionalci izjavljuju da im je trema u javnom govoru često bila kamen spoticanja tokom karijere. Da nije nje postigli bi vrhunske rezultate mnogo ranije.

Kroz trening o javnom nastupu i sticanju prezentacijskih veština steći ćete adekvatnu obuku koja će Vas osposobiti da se oslobodite treme uoči javnog nastupa i steknete veštine koje će Vaš nastup učiniti kvalitetnijim. Prvi deo treninga je edukativan i svodi se na upoznavanje učesnika sa načinima kako da prevladaju strah od javnog nastupa koristeći efikasne tehnike iz REBT psihoterapijske prakse. Drugi deo treninga je iskustven i odvija se kroz interaktivni rad i vežbe koje su osmišljenje tako da učesnici unaprede svoje prezentacijske veštine, nauče da budu jasni i koncizni, ostvare vezu sa publikom i pridobiju kredibilitet.

Teme:

  • Zašto sto minuta anksioznosti nije jednako jednom minutu priprema?
  • Upoznavanje i razumevanje simptoma i uzroka treme
  • Razlika između zdrave i blokirajuće treme
  • Razlika između perfekcionizma i težnje ka izvrsnosti
  • Razvoj samopouzdanja i sigurnosti u javnom nastupu
  • Priprema za javni nastup
  • Govor sa više jasnoće i samopouzdanja
  • Usvajanje prezentacijskih veština za što efikasniji javni nastup (upečatljiv prvi utisak, trasformacija nelagodnosti, organizacija prezentiranih informacija, kontakt očima i gestikulacija, intonacija i dikcija, upotreba humora)

Radna biografija predavača:

Gordana Nikić je doktor psiholoških nauka, REBT psihoterapeut i predavač na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu. Doktorirala je na Filozofskom fakultetu u Beogradu (odsek za razvojnu psihologiju). Postavila je i vodi predmete kroz koje studenti stiču znanja ali i praktične emocionalne kompetencije: emocije u komunikaciji, emocionalna inteligencija i posao, trema i javni nastup, ljubav i partnerski odnosi, osnove interpersonalnih veština, veštine rešavanja konflikata. Objavila je veći broj naučnih radova u domaćim i međunarodnim časopisima na osnovu istraživanja koje je radila u našoj sredini.

Završila je četvorogodišnju obuku za REBT psihoterapeuta pri Institutu Albert Elis iz Njujorka. Aktivno radi kao predavač, edukator i psihoterapeut u oblasti prevencije i rešavanja emocionalnih problema kod zdravih ljudi.

Veštine rešavanja konflikata


Razna istraživanja iz oblasti poslovne psihologije pokazuju da svaka zaposlena osoba provede minimum dva sata nedeljno u nekoj vrsti konflikta. Tome posebno pogoduju stres, obimnost posla, zahtevni i složeni zadaci, kratki rokovi, nejasna komunikacija i nerazumevanje među zaposlenima, što se najviše odražava na produktivnost. Sve to najviše košta poslodavce, a šteta se meri milionima evra svake godine. Zato su mnoge svetske i vodeće kompanije uvrstile trening rešavanja konflikata kao deo stalne i obavezne edukacije zaposlenih.

Cilj treninga je upoznavanje sа uzrocimа konflikata, ovladavanje veštinama i tehnikama prevenirаnjа, suočаvаnjа i uspešnog rаzrešаvаnjа konfliktnih situаcijа.

Metod rada je interaktivan. Uključuje prezentacije, diskusije, davanje povratnih informacija, praktične vežbe, studije slučaja, igranje uloga.

Teme:

  • Veštine rešavanja konflikata
  • Rаd sа osećаnjimа i kontrolа emocijа
  • Asertivnа, аgresivnа i pаsivnа komunikаcijа
  • Komunikаcijske veštine i tehnike: аktivno slušаnje, decentrаcijа, dаvаnje povrаtne informаcije
  • Asertivne tehnike: „Jа- poruke“, kаko reći „NE“, tehnikа priznаvаnjа greške...
  • Veštine upućivаnjа i prihvаtаnjа kritike

Radna biografija predavača:

Tatjana Pantelić, diplomirani master psiholog i REBT psihoterapeut

Dve godine bila predavač na Fakultetu za medije i komunikacije. Poseduje višegodišnje iskustvo u dijagnostičkom i savetodavnom psihoterapijskom radu sa odraslima, adolescentima i decom. Završila četvorogodišnju obuku za REBT psihoterapeuta pri Institutu Albert Elis iz Njujorka.

Aktivno se bavi edukacijom i psihoterapijom u cilju ličnog rasta i razvoja, prevencije i unapređenja mentalnog zdravlja.

Voditelj radionica iz oblasti: sticanja i jačanja samopouzdanja, racionalnog mišljenja, emocija, komunikacije, razvoja ličnih veština – Soft skills, prevazilaženja odlaganja obaveza i zadataka (prokrastinacije), prevladavanja stresa i prevencije sindroma sagorevanja...

Poseduje dugogodišnje iskustvo u medijima. Autor, urednik i voditelj edukativne televizijske emisije : “Šta sad?”, koja se bavila psihosocijalnim temama i rešavanjem svakodnevnih problema, svakog petka, uživo, uz uključenja gledalaca (više od 200 emisija).